IT dump Certification windows 7 ultimate product key price in india pass examfull IT parajumpers antique bronze michelle down coat parajumpers newport men parajumper gobi bomber mens canada goose vest parajumpers agentur norge parajumpers gobi eco man

Prima conferinta “Achizitii materii prime”

Modern Buyer a organizat la mijlocul lunii septembrie primul eveniment dedicat achizitiilor de materii prime. Conferinta “Achizitii materii prime” este un nou concept, care isi propune sa aduca in prim plan solutii si sisteme ce ajuta companiile sa fie competitive, flexibile si sa-si mentina capacitatea de reactie la diferitele presiuni ale pietei.

La evenimentul organizat pe 19 septembrie au luat parte peste 85 de manageri de achizitii si supply chain ai marilor procesatori din industria carnii, produselor lactate, bauturilor si panificatiei, precum si manageri de vanzari din randul furnizorilor de materii prime si materii auxiliare sau reprezentanti ai companiilor de consultanta. Acestia au avut ocazia sa-si expuna perspectiva proprie asupra performantei si competitivitatii in achizitiile de materii prime.

Printre companiile care au participat se numara: Hochland, Danone, Meda, Vel Pitar, Friesland Campina, Scandia, Eisberg, Boromir, Covalact, Kandia, Heidi, Caroli, Albalact, Doly Com, Prodlacta, Unilact, Abator Romsuintest Peris, Bergenbier, Cristim, Ecopack, Fox Com, Heidi Chocolat, Orlando, Kandia Dulce, Transavia, Scandia Foods, Expertarom Foods Ingredients, Kerry Romania, Rondocarton, CEVA Logistics, Novensys, Aptus Software, Biesterfeld Spezialchemie Romania, Brenntag, Sudpack, Elton Corporation, eSupplyChain Portal, Greiner Packaging, Marsal Group, Pentapac.

In cele trei panel-uri de discutii au fost dezbatute tematici precum evaluarea riscurilor in achizitiile de materii prime si solutii de gestionare a acestora, configurarea proceselor de supply chain pentru mentinerea flexibilitatii si eficientei la nevoile de schimbare ale pietei si la presiunea inovatiei sau inovatii si tendinte in industria materiilor prime auxiliare.

Discutiile au fost sustinute de cei 11 speakeri: Dorin Maxim, Supply Chain Director Hochland Romania; Edhit Sirbu, Purchasing Manager Danone; Victor Arnautu, Procurement Director Meda Prod; Adriana Palasan, Managing Partner Supply Chain Management Center; Csaba Mozes, Milk Purchasing Manager Hochland; Florin Filote, National Procurement Director la Vel Pitar; Romeo Ivascu, Eisberg; Remus Rogoz, Sudpack Romania; Anca Popescu, Sales Manager Rondocarton; Daniel Baditoiu, Logistic Solutions Manager Novensys; Gabriel Georgescu, Consultant Senior Manufacturing Novensys.

Managementul riscului

Edhit Sirbu, Purchasing Manager Danone a sustinut in prezentarea sa necesitatea realizarii unui sistem de management al riscului in achizitia de materii prime, rezultatele unui studiu efectuat de Danone aratand ca fluctuatiile in stocurile de materii prime au impactul cel mai mare pentru rezultatele financiare ale unei companii.

Etapele sistemului de management al riscului sunt: identificarea, gestionarea, evaluarea factorilor de risc. Potrivit acestui studiu, reprezinta factori de risc dependenta fata de furnizor, fluctuatia pretului la materii prime, problem de calitate a furnizorilor, lipsa prognozarii, legislatia.

Modele si strategii pentru supply chain-uri inteligente

Prezentarea Adrianei Palasan, Managing Partner Supply Chain Management Center in cadrul conferintei “Achizitii materii prime” a avut ca tema optimizarea supply chain-urilor companiilor pentru eficientizarea activitatilor companiilor. In opinia sa, supply chain-urile trebuie sa sustina interesele companiilor si sa ajute compania sa reactioneze din punct de vedere concurential cat mai repede si cat mai bine. Adriana Palasan a explicat ca unul din trendurile care se contureaza pe piata europeana este cea a asocierii dintre companii pentru optimizarea proceselor de transport. “Exista o in ultima perioada o serie de companii care livreaza regional si fac o serie de parteneriate la nivel european astfel incat sa nu conteze prin cate huburi si mijloace de transport trece marfa provenita din Spania, Germania, Finlanda sau sudul Europei. Marfa ajunge cu siguranta in Romania la acelasi pret, dar poate trece prin mana a patru sau cinci operatori logistici care utilizeaza trei sau patru transportatori”

De asemenea, doamna Palasan a explicat ca secretul unei strategii de achizitii consta in cuplarea a tot ceea ce inseamna parte de organizare si procese interne si procesele de la furnizor in functie de modelul pe care compania si l-a stabilit ca strategie de customer service si de livrare la client, fiind identificate sase modele: ship to stock, made to stock, assemble to stock, make to order si purchase to order, ultimul model reprezentand o limita superioara a eficientei in companii, o echilibrare foarte buna a capacitatii si fluxului in companie. Acestor sase modele le sunt asociate si sase modele de supply chain-uri: flux continuu, eficient, rapid, configurare personalizata, agil si flexibil.

Vel Pitar – eficienta in achizitii

Pentru Vel Pitar, ca si pentru multe alte companii eficienta in achizitii a devenit o necesitate in momentul aparitiei crizei economice, cand s-au confruntat cu imprevizibilitatea cerintelor clientilor, ceea ce a condus si la cresterea flexibilitatii producatorilor.

Florin Filote, National Procurement Director la Vel Pitar a explicat strategia producatorului de panificatie pentru a atinge eficienta in achizitii. Astfel, Vel Pitar a implementat sase actiuni pentru cresterea eficientei in zona de achizitii: category management, centralizarea proceselor de achizitie B2B, cross-docking in achizitiile de materii prime, realizarea unui sistem on-line de achizitii (maverick buying), cresterea eficientei ciclului procure to contract, flexibilitate ridicata in strategia de achizitii.

Importanta instrumentelor IT&C in modelarea fluxurilor din supply chain

Daniel Baditoiu, Senior Pre-Sales Novensys a introdus in tema discutiilor instrumentele IT&C si aportul acestora la modelarea fluxurilor din lanturile logistice si mentinerea acestora sub control, aratand ca pana la urma indiferent cat de performante sunt solutiile pe care le utilizam, aportul cel mai important si motorul oricarei afaceri de succes este tot expertiza umana a celor ce implementeaza si utilizeaza aceste solutii.

Gabriel Georgescu a inclinat balanta discursului spre sfera tehnica a instrumentelor IT&C, aducand in discutie criteriile de alegere a solutiilor pe care le aducem ca „parteneri” de business. Pentru a deveni instrumente cu adevarat utile, respectiv suport decizional si resursa de evaluare pentru afacerile axate in aria de productie, o solutie aleasa trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii: know-how inclus, flexibilitate, transparenta, trasabilitate si real time stock management.

Uncategorized

LOGARE ACCES ONLINE

Nu sunteti autentificat.

Related Posts

Comenteaza

Intermodal&Logistic


Parteneri

Contact